Välkommen till Kundtjänst!
När du vill oss på kommunen något är Kundtjänst din första kontakt. Vi hjälper dig med de flesta frågorna direkt och försöker lösa så mycket som möjligt utan att slussa dig vidare.
Det finns många olika sätt att komma i kontakt med oss på Kundtjänst och du väljer själv det sätt som passar bäst för dig!
Här nedanför har vi samlat sådant som kan vara bra - eller bara lite kul - att veta om Ängelholms kommuns Kundtjänst i en infographic. Har du svårt att se bilden finns innehållet i textform längst ner på sidan.
Infographic i text
Ängelholms kommuns Kundtjänst – en väg in, många kanaler
Frågorna till Kundtjänst kommer in via:
- 79 % Telefon
- 15 % E-post
- 3 % Besök
- 3 % Fax, e-tjänster, sociala medier, chat, brev
Vi är tillgängliga 46,5 timmar per vecka.
Kontakta oss via: 0431-870 00,
eller Östra vägen 2, 262 80 Ängelholm
För att ta hand om din fråga på bästa sätt har vi 4 svarsgrupper med specialiserade handläggare:
- Äldreomsorg , stöd & sociala frågor
- Utbildning, barnomsorg & sjukanmälan
- Bygga, bo & felanmälan
- Kultur, fritid & övriga frågor
Beroende på ärende, allt ifrån en minuts handläggning till flera veckor!
Vi handlägger ärenden genom livets alla skeden.
Vi hörs! 11 000 samtal per månad, 2400 samtal i veckan, 490 samtal om dagen.
Bäst i Sverige på kommunal Kundtjänst gällande helhetsintryck.
Senast imorgon – alltid återkoppling inom 1 dag.
1 minut – 50% av alla samtal besvaras inom 60 sekunder.
3 timmar – 94% får svar på e-post inom ett dygn med medelsvarstid på 3 timmar.
18 st kundtjänsthandläggare med bred kompetens. Bland annat förskollärare, socionom, brandman, klubbdirektör och sjuksköterska.
Vi talar 10 olika språk.
Våra handläggare har sammanlagt 221 års erfarenhet av kommunal verksamhet.
Du kan till exempel prata med oss om:
- Borgerlig vigsel
- Faderskapsbekräftelse
- Tillståndsgivning
- Föreningsbokningar
- Konsumentrådgivning
- Fritidsplatser
Och givetvis allt annat som rör kommunen!
Sidan uppdaterad den 5 juni 2017.