Ängelholms varumärke Webbkamera på stortorget

Verktygsmeny

Sök på webbplatsen

Här kan du läsa om Ängelholm

Kommentera sidan

Skicka en kommentar om sidan till innehållsansvarig. Fält markerade med * måste fyllas i.

Ange kontrollordet i textfältet nedan. *

Du kan ringa till kommunen
på telefonnummer 0431-870 00.
Du kan ringa hit mellan måndag och fredag.
Mellan klockan 8.00 på morgonen
och 17.00 på eftermiddagen.

Ängelholm är en liten kommun
Man kan lätt komma till Ängelholm
från Sveriges två största städer.
Det är 60 mil till Stockholm och 20 mil till Göteborg.
Det är lätt att ta sig hit med bil, buss, tåg eller flygplan.
 
Staden Ängelholm är 500 år gammal.
 
I Ängelholm bor 39 tusen personer.
En av fem av dem eller deras föräldrar
kommer från ett annat land.

Sidan uppdaterad den 19 maj 2009.

Allmän information

Om Ängelholm

Ängelholms kommun
Östra vägen 2
262 80 Ängelholm
Tel: 0431-870 00
Fax: 0431-46 80 94 
This is an email address

Jourtelefon och andra kontaktuppgifter

Postadress
Ängelholms kommun
262 80 Ängelholm

Fakturaadress
Ängelholms kommun fakturacentral
Box 1020
262 21 Ängelholm

Visste du att du kan följa sommarens badvattenprover på webben?