Ängelholms kommun får goda betyg i årets servicemätning

Ängelholms kommun får återigen fina resultat i årets servicemätning som utförs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) tillsammans med företaget Brilliant Future. När det kommer till bemötande via telefon hamnar Ängelholms kommun på en delad andra plats.
Sedan 2014 har Ängelholms kommun deltagit i SKR:s servicemätning, som undersöker hur kommunens invånare upplever bemötande och enkelhet att lösa sitt ärende i kontakt med kundtjänst. Undersökningen baseras på svar från invånare som kontaktat kommunen via telefon eller e-post. I årets mätning har 95 kommuner från hela landet deltagit.
Nyligen presenterades resultatet som visade att Ängelholms kommun placerade sig på en delad andra plats i kategorin bemötande via telefon, tillsammans med Avesta och Höganäs kommun. När det kommer till enkelhet att lösa sitt ärende via telefon fick kommunen även där ett högt betyg och hamnade på sjunde plats.
— Vi är väldigt glada att vi har fått så bra resultat i kontakten via telefon. De senaste åren har vi förbättrat oss systematiskt i vårt arbete med service- och bemötande och haft ett nära samarbete med kommunens olika verksamheter, vilket bidragit till goda resultat även i år, säger Nilanthie Nyander, kundtjänstchef.
Vid kontakt via e-post placerade sig kommunen på tionde plats när det gäller tydlig kommunikation och på åttonde plats på enkelhet att lösa sitt ärende.
En positiv trend visar att svenska kommuner generellt blivit allt bättre på service och bemötande så konkurrensen har varit hård.
— Ett stort tack till alla som har svarat på vår undersökning så att vi kan utvecklas och ge den allra bästa servicen. Vi kommer nu jobba vidare med att ta vara på den feedback som vi fått och jobba vidare med att ge god service och bemötande, säger Nilanthie Nyander, kundtjänstchef.
Resultatet för 2025-års servicemätning finns i sin helhet på SKR:s webbplats.
Sidinformation
- Senast publicerad:
- 2025-06-17
Fick du hjälp av informationen på sidan?
Med din feedback gör vi webbplatsen och informationen bättre.