Anmäla klagomål på livsmedel
Digitala tjänster för denna sida
Om du har klagomål på livsmedelshanteringen i en butik eller på en restaurang kan du kontakta oss på kommunen. Tänk på att det alltid är bra om du först pratar med det aktuella företaget, om du har möjlighet.
Ett klagomål avseende livsmedelshantering kan handla om bristande rengöring, otydlig märkning på en förpackning eller felaktig information till dig som kund.
För att lämna ett klagomål på livsmedelshanteringen, använd e-tjänsten som du hittar längst upp på sidan eller kontakta kommunens kundtjänst.
När vi fått in din anmälan gör vi först en bedömning av uppgifterna. Därför är det viktigt att du beskriver klagomålet så utförligt som möjligt. Därefter kontaktar vi verksamheten och i de flesta fall gör vi en kontroll på plats. Det är också bra om du vänder dig direkt till företaget.
Sidinformation
- Publicerad:
- 2024-03-25
Fick du hjälp av informationen på sidan?
Med din feedback gör vi webbplatsen och informationen bättre.