Lämna beröm eller klagomål inom skolan
Ängelholms kommuns värdegrund står för omtanke, öppenhet, och handlingskraft. Vi sätter därför stort värde på en fungerande dialog med våra vårdnadshavare och elever. Vi är lyhörda inför dina åsikter och ser dessa som en nyckel i vårt ständiga arbete att utveckla våra verksamheter. Din röst är viktig för oss!
Gör såhär för att föra fram beröm eller klagomål till en specifik verksamhet inom skolan
Om du som vårdnadshavare eller elev vill framföra beröm eller klagomål kopplat till en specifik verksamhet tar du i första hand kontakt med den berörda verksamhetens personal. Personalen ansvarar för att ta emot ditt ärende och ge dig återkoppling. Vill du föra ärendet vidare kontaktar du ansvarig rektor. Rektor ansvarar då för att ditt ärende utreds och återkopplas till dig.
Var hittar jag rätt person att kontakta?
Personliga kontaktuppgifter till personal och chefer för kommunens verksamheter finns på lärplattformen Fronter. Vilka som sitter i skolledningen på en specifik skola hittar du också på den skolans webbplats. Om du inte hittar där kan du alltid kontakta kundtjänst så hjälper vi dig hitta rätt.
Länk till lista med alla grundskolor
Länk till lista med alla förskolor
Länk till Ängelholms gymnasieskola Länk till annan webbplats.
Länk till kundtjänsts kontaktuppgifter
Uppföljning av klagomål och synpunkter
Varje rektorsområde gör årligen en sammanfattning av verksamhetens klagomålshantering. Sammanfattningen utgör en viktig del i kommunens systematiska kvalitetsarbete.