Denna nyhet är gammal och har hämtats från vårt arkiv.

Ängelholms kommun bland de bästa i landet på kundservice

Stort engagemang, hög kunskap och kort svarstid. Ängelholms kommuns har tilldelats utmärkelsen ”Bästa kundservice – kommun” av företaget Brilliant Future som utför kundnöjdhetsundersökningar och som årligen delar ut priset Brilliant Awards.

– Att mäta det vi gör, och hur vi gör det, ger oss möjlighet till att kunna förbättra och utveckla våra tjänster. Vi på kundtjänst är stolta över att ligga i topp i olika typer av mätningar gällande kundservice. Och det bästa betyget vi kan få är nöjda Ängelholmare som ger oss höga betyg i vår kundnöjdhetsundersökning. Återigen visar vi att vi har ett systematiskt kvalitetsarbete som efterlevs och ett team av engagerade handläggare som dagligen gör det yttersta för att leverera service i världsklass, säger Maria Sjödin Nilsson, servicechef i Ängelholms kommun.

Brilliant Future mäter och analyserar löpande medarbetar- och kundupplevelser. Ängelholms kommuns har använt sig av företaget sedan 2018 för att utföra kundnöjdhetsundersökningar bland deras faktiska kunder. Det innebär att kunderna som haft kontakt med kommunens kundtjänst blir uppringda efter avslutat samtal och får möjlighet att svara på frågor om hur de upplevt kontakten utifrån sex områden: engagemang, svarstid, kunskap, uppklarning, enkelhet och generell nöjdhet.

Priset Brilliant Awards delas ut för fjärde året i rad och är en utmärkelse där de prisar de företag och organisationer i Sverige som levererar den mest engagerade kundservicen i sin bransch. Ängelholms kommun är en av 35 kommuner som uppfyller utmärkelsens kriterier. Totalt har data samlats in från 130 svenska företag och organisationer och sammanlagt har tre miljoner kundundersökningar kartlagts.

Hela listan – svenska kommunerna som levererar bäst medborgarservice:

1. Ängelholms kommun

2. Norrtälje kommun

3. Varbergs kommun

Kundtjänsthandläggare med headset.