Translate

Lyssna

För bästa upplevelse och funktion av denna webbplats vänligen aktivera javascript.

Innehållet i denna artikel är gammalt och har uppdaterats.
Uppdaterad artikel hittar du här

 

Fronter, busskort och mer om skolstarten

Nu fungerar inloggningen till Fronter. Frånvaroregistrering och lämning av schematider ska nu göras via en ny app istället för via Fronter. Problemet med e-tjänsten Skolstart är tyvärr ännu inte löst, dessutom har en del fått fler än ett busskort.

I samband med att lärplattformen Fronter nyligen har uppdaterats har en del upplevt problem med att logga in. Nu ska problemet vara löst och den som är behörig ska kunna logga in. Har du använt Fronter tidigare kommer du mötas av ett nytt utseende och nya funktioner när du loggat in. Den nya modernare versionen är bland annat mobilanpassad. Under veckan ska appen finnas att ladda ner till telefon och surfplatta.

Här hittar du nya Fronter 19länk till annan webbplats

Frånvaro och schematider via ny app

I och med uppdateringen av Fronter har rutinerna ändrats för frånvaroregistrering och lämning av schematider för barn som går på förskola, fritidshem eller hos dagbarnvårdare. Frånvaro ska i fortsättningen göras via en app som heter Tieto Education (ej längre via Fronter) och det gäller för såväl elever i grundskola och i gymnasieskola samt för barn som går på förskola, fritidshem eller hos dagbarnvårdare. Appen finns tillgänglig till Android och Iphone men själva frånvarohanteringen genom appen kommer först att fungera från skolstart.

Via samma app ska vårdnadshavare även registrera schematider och kontaktuppgifter till barn som går på förskola, fritidshem eller hos dagbarnvårdare.

Har du inte en smart telefon eller läsplatta att ladda ner appen till kontakta kundtjänst.

Läs mer om frånvaroanmälan och barnschemalänk till annan webbplats

Skånetrafikens busskort

Flera som ska ha busskort har hört av sig till oss på grund av att de har fått fler än ett busskort. Detta beror på ett fel i utskicket från Skånetrafiken. Kontakta kommunens kundtjänst eller kundservice på Skånetrafiken om du har fått mer än ett busskort så får du besked om vilket kort som är aktivt.

Skånetrafikens kundservicelänk till annan webbplats

Fortfarande tekniska problem med e-tjänsten Skolstart

Tyvärr har vi inte löst de tekniska problemen med e-tjänsten Skolstart. Vi arbetar med att få igång e-tjänsten innan skolstarten och återkommer med information på Fronter, Facebook och på vår sida om skolstart 2019.

www.engelholm.se/skolstart2019länk till annan webbplats

E-tjänsten används för information om:

  • Anhöriguppgifter
  • Samtycke om publicering av bilder/film
  • Samtycke till vaccination (åk 2, flickor i åk 5 och åk 8)
  • Ansökan om modersmål
  • Ansökan om specialkost
Himmel med för nya logotypen Fronter 19