Gå till innehåll
Lyssna

Translate

Ängelholms startsida

E-tjänster


Min sida


Kontakt


Sök


Stäng


Meny


Stäng

Cookies används för att webbplatsen ska fungera så bra som möjligt. Genom att stanna kvar på webbplatsen godkänner du att den använder cookies.

Läs mer om cookies

För bästa upplevelse och funktion av denna webbplats vänligen aktivera javascript.

  • Utbildning och barnomsorg
  • Arbete
  • Omsorg och hjälp
  • Bygga, bo och miljö
  • Uppleva och göra
  • Trafik och stadsplanering
  • Kommun och politik
  • Företagare
  • Omsorg och hjälp
  • Äldre
  • Kvalité och resultat

Kvalité och resultat

Under augusti och september 2018 delades enkäter ut slumpmässigt till brukare inom hemtjänsten såväl inom kommunal som privat verksamhet samt till besökande till de öppna träffpunkterna i kommunen.

Se resultatet av undersökningen här Pdf, 295 kB, öppnas i nytt fönster.

Nationell värdegrund

Äldre personer ska kunna leva ett värdigt liv och känna välbefinnande enligt den nationella värdegrunden. Den nationella värdegrunden regleras i socialtjänstlagen.

Kvalitetsdeklarationer

Kvalitetsdeklarationerna omfattar god kvalité, trygghet, gott bemötande, individanpassning och delaktighet, meningsfullhet och sammanhang, självbestämmande, privatliv och personlig integritet. Kvalitetsdeklarationerna tydliggör förväntningar på oss som kommun men även förväntningar på dig som är mottagare av omsorg och stöd. Kvalitetsdeklarationerna har tagits fram i samarbete med pensionärsråd, politiker och tjänstemän.

God kvalitet innebär

Vi har en öppenhet mellan yrkesgrupper och kompetenser, där vi delar med oss av kunskap och erfarenhet som är till nytta för dig. Vi arbetar systematiskt så att din vård och omsorg är av god kvalité.

Vi lovar att 

Vi samverkar för ditt bästa.

Vi förväntar oss detta av dig 

Vi förväntar oss att du ger oss tillåtelse att samverka om dig mellan våra yrkesgrupper, och vid behov med dina närstående. Du behöver återkoppla dina förväntningar till oss för att vi ska kunna ge dig insatser av god kvalité.

Trygghet innebär

Du är viktigt för oss och vårt mål är att du ska känna dig trygg med den vård och omsorg vi ger dig.

Vi lovar att 

Vi gör vårt yttersta för att hålla det vi kommit överens om och informerar vid eventuella förändringar. Personal använder arbetskläder samt namnbricka eller id-bricka så att du vet vilka vi är när vi kommer.

Vi förväntar oss detta av dig

Att du godkänner de eventuella förändringar som vi kan behöva göra i omsorgen kring dig.

Gott bemötande innebär

Du blir lyssnad på och möts av empati. I den fysiska omvårdnaden är vi varsamma och ödmjuka.

Vi lovar att

Vi i våra möten med dig ska vara lyhörda för dina behov, visa omtanke och uttrycka oss på ett respektfullt sätt.

Vi förväntar oss detta av dig

 Vi förväntar oss att du har förståelse för att det ibland blir fel i mötet med dig.
Om det blir fel vill vi att du då hjälper oss och berättar var det gick fel så att vi får möjlighet att förbättra oss.

Individanpassning och delaktighet innebär

Dina behov är unika. Vi tar hänsyn till dina individuella behov och försöker stärka din egen förmåga

Vi lovar att 

Vi visar intresse, hänsyn och engagemang för att skapa en god relation till dig, för att just din vård och omsorg ska bli bra. Att vi i all kontakt med dig utgår från de resurser och förmågor som du har. Vi anpassar din hjälp utifrån ditt individuella behov.

Vi förväntar oss detta av dig 

Att du använder dina resurser och förmågor till att göra det du kan.

Meningsfullhet och sammanhang innebär

Vi hjälper dig så att ditt liv fortsätter vara meningsfullt och att du har en hanterbar vardag.

Vi lovat att

Vi frågar dig kring hur du vill leva ditt liv utifrån de förutsättningar som finns och vad vi utifrån detta, kan göra för att du ska känna meningsfullhet.

Vi förväntar oss detta av dig

Att du delar med dig till oss i en pågående dialog om vad som ger dig meningsfullhet.

Självbestämmande innebär

Du ska ha möjlighet att påverka på vilket sätt vi utför insatsen, samt att så långt det är möjligt påverka vid vilken tid vi utför insatsen.

Vi lovar att

Vi ska vara lösningsfokuserade för att möta dina behov och önskemål på bästa sätt.

Vi förväntar oss detta av dig 

Vi förväntar oss att du, utifrån ditt biståndsbeslut, berättar för oss hur du vill ha din hjälp utförda.

Privatliv och personlig integritet innebär

Vi ska respektera dina behov och sträva efter att tillgodose dina önskemål kring hur du vill ha det i ditt hem i med hänsyn till vem du är.

Vi lovar att

Vi visar respekt och är lyhörda inför hur du är som person och gällande din personliga sfär.

Vi förväntar oss detta av dig 

Vi förväntar oss av dig att din bostad är utformad så att den uppfyller en god arbetsmiljö för personalen. Det kan till exempel innebära att du behöver ta emot olika typer av hjälpmedel, möblera om, se över ytterbelysning, samt att du inte röker den stund som vi är hos dig.

Kvalitet och resultat

Inom huvuduppdrag Hälsa pågår ett kontinuerligt kvalitetsarbete för att du ska kunna få bästa möjliga service, vård och omsorg. Arbetet ger oss möjligheter att rätta till fel och brister och förbättra verksamheten.

 

Vilken är vår tillsynsmyndighet?

Ivo, Inspektionen för vård och omsorg, är vår tillsynsmyndighet. IVO kan göra planerade och oanmälda tillsyner i kommunen.

Vår egen tillsyn inom kommunen

Årligen görs uppföljningar och utvärderingar av våra verksamheter inom äldreomsorgen, både kommunala och privata. Uppdraget har kvalitetsutvecklare, medicinskt ansvarig sjuksköterska MAS och medicinskt ansvarig för rehabilitering MAR.

Avtalsuppföljningar gentemot privata utförare

Vi gör årliga avtalsuppföljningar gentemot våra privata utförare av såväl särskilt boende  som inom kundval LOV, lagen om offentligt val. Uppföljningarna görs enligt SKL:s, Sveriges kommuner och landstings, uppföljningsmall. Likvärdiga uppföljningar görs på kommunens egen verksamhet i vårt kvalitetsledningssystem.

Vad framkommer i en rapport för kvalitetsuppföljning?

I rapport för Kvalitesuppföljning beskrivs hur vi systematiskt arbetar med kvalitén utifrån de krav som ställs i lagar och föreskrifter men även utifrån våra politiska mål. I kvalitetsuppföljningen följer vi ett antal nyckeltal över tid och även i förhållande till våra jämförelsekommuner och resultat av genomförd brukarundersökning. Genom kvalitetsuppföljningen får vi en samlad bild av verksamheternas uppnådda kvalité.

Vad är en patientsäkerhetsberättelse?

I patientsäkerhetsberättelsen redovisas strategier, mål och resultat av arbetet med att förbättra patientsäkerheten. Patientsäkerhetsberättelsen ska vara färdig senast den 1 mars varje år.

Patientsäkerhetsberättelsen beskriver hur vårdgivaren har arbetat för att identifiera, analysera och minska riskerna i vården. Patientsäkerhetsberättelsen innehåller även en beskrivning av hur vårdpersonalen bidragit, men även hur patienters och närståendes synpunkter på patientsäkerheten har hanterats.

Patientsäkerhetsberättelsen ska även redogöra för de resultat som uppnåtts under föregående år. Det kan till exempel handla om att de vårdrelaterade infektionerna har minskat, att vårdgivaren infört tekniska system för att få ned vårdskadorna, eller att insamlingen av data om vårdskador blivit effektivare med hjälp av nya rutiner.

Vill ha länk till årets patientsäkerhetsberättelse

Årlig brukarundersökning

Varje år genomförs en brukarundersökning. Det är ledningsgruppen för Hälsa som beslutar om fokusområde för brukarundersökningen.

Styrdokument

Styrdokument finns i form av instruktioner, checklistor, manualer och handböcker. Syftet med styrdokument är att säkra kvaliteten i det stöd och den vård- och omsorg som vi ger. Styrdokumenten utvecklas och uppdateras regelbundet efter behov.

Vad är en avvikelse?

I det dagliga vård-och omsorgsarbete kan det ibland uppstå händelser där du som brukare utsätts eller skulle kunna utsättas för risker som medföra eller skulle kunna medföra konsekvenser för dig. Vi som arbetar inom vård och omsorg är skyldiga att rapportera händelserna. Dessa händelser kallas avvikelser. Avvikelser är en samlingsterm för negativa händelser.


Om jag har synpunkter och klagomål?

Om du inte är nöjd med den vård och omsorg eller den hälso- och sjukvård som du får har du olika möjligheter att framföra dina synpunkter och klagomål. Dina synpunkter är viktiga för oss då vi ser dessa som värdefulla i vårt systematiska förbättringsarbete.

 

Har du synpunkter på kommunens vård- och omsorg eller det bemötande du fått i samband med vård-och omsorgsinsatser, ska du i första hand kontakta chefen för verksamheten som berörs. Alla inkomna synpunkter och klagomål utreds, åtgärdas och återkopplas till dig. Du kan lämna synpunkter och klagomål anonymt. I det fall du lämnar synpunkter och klagomål anonymt kan vi inte återkoppla till dig.

Vår e-tjänst för att lämna dina synpunkter och klagomål Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Har du synpunkter på kommunens hälso- och sjukvård eller det bemötande du fått i samband med hälso- och sjukvårdsinsatser, ska du i första hand kontakta chefen för verksamheten som ansvarat för vården. Du kan även lämna dina synpunkter och klagomål via blanketten synpunkter och klagomål.

Alla inkomna synpunkter och klagomål utreds, åtgärdas och återkopplas till dig.

Du kan lämna synpunkter och klagomål anonymt. I det fall du lämnar synpunkter och klagomål anonymt kan vi inte återkoppla till dig.

Känns det svårt att framföra synpunkterna direkt till verksamheten eller du har frågor, som du vill ställa till någon utomstående, kan du vända dig till Patientnämnden och/eller till Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Vad är patientnämndens funktion?

Patientnämnden är en fristående och opartisk instans. Patientnämnden kan beskriva, informera, reda ut och förklara. På så sätt kan du som patient och vårdgivare lättare förstår varandra. Patientnämnden avgör inte om vårdgivaren har gjort rätt eller fel och gör inga medicinska bedömningar.

När du vänder dig till Patientnämnden får du kontakt med någon av tjänstemännen på Patientnämndens kansli. Patientnämndens tjänstemän och politiker har tystnadsplikt.

I vilka frågor kan jag vända mig till Patientnämnden?

Du kan vända dig till Patientnämnden med frågor, synpunkter eller klagomål som rör hälso- och sjukvård eller tandvård. Det är kostnadsfritt att få stöd från Patientnämnden.

Vad har Inspektionen för vård och omsorg, IVO, för ansvar?

IVO har ansvar för tillsyn av hälso- och sjukvård, socialtjänst och verksamhet enligt LSS samt viss tillståndsprövning. IVO granskar så att du får en säker vård och omsorg, med god kvalitet och som bedrivs i enligt lagar och andra föreskrifter.

 

Inom äldreomsorgen arbetar vi med nationella kvalitetsregister. Målet med kvalitetsregistren och registreringen är att trygga din rätt till likvärdig och kvalitativ vård.

Hur sker registreringen i kvalitetsregister?

För att registrering ska kunna ske i kvalitetsregistren krävs ditt samtycke.

Registrering kan ske utan samtycke i det fall du är oförmögen att fatta beslut och det inte finns skäl att tro att du skulle motsätta dig personuppgiftsbehandlingen.

Ängelholms kommun gör registreringar i följande register:


Svenskt register för Beteendemässiga och Psykiska Symptom vid Demens (BPSD-registret)

BPSD är ett register som används när du som brukare har en demenssjukdom. Demenssjukdomen kan ofta leda till förändrat beteendemönster och psykiska besvär som kan innebära en minskad livskvalité. Ett gott bemötande och en tydlig struktur underlättar för dig som har en demenssjukdom. Genom registret BPSD kan omvårdnadspersonalen få stöd i sitt arbete.

Till BPSD-registret. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Senior Alert
Senior alert är ett nationellt kvalitetsregister för vård och omsorg. Är du 65 år eller äldre och har kontakt med vård eller omsorg kan registrering ske. Senior Alert används för att stödja och utveckla det förebyggande arbetet genom att identifiera risker och förebygga fall, trycksår, undernäring, ohälsa i munnen och inkontinensproblematik.

Till Senior alert. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

​Svenska palliativregistret
Svenska palliativregistret är ett kvalitetsregister för att förbättra vården i livets slutskede. Registreringen i registret görs av sjuksköterskorna på respektive särskilda boende.

Till Svenska palliativregistret. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Publicerad 2022-08-23

Skriv ut
Dela

Frågor och svar

Ställ din fråga till kundtjänst

Andra sidor under ämnet Äldre

  • Boende för äldre
  • Restaurangmeny
  • Volontärverksamhet
  • Renoveringsplan för särskilda boenden
  • Resor
  • Aktiviteter och hälsa
  • Taxor och avgifter inom äldreomsorgen
  • Hjälp och stöd i hemmet
  • Tillfällig vistelse
  • God man och förvaltare

Prenumerera på sidan

Fyll i din e-post adress nedan för att få e-post när sidan uppdateras. Du kan också välja att avregistrera dig.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Ge oss gärna feedback så att vi kan göra hemsidan och informationen bättre.



Ge oss din e-postadress om du vill ha återkoppling på din feedback.


Ge oss din e-postadress om du vill ha återkoppling på din feedback.

E-tjänster

  • Ängelholms kommun
  • Jobb Ängelholm
  • Järnvägens museum
  • Ängelholms gymnasieskola
  • Utbildning och barnomsorg
    • Förskola
      • Allmän förskola
      • Anmäla frånvaro och barnschema
      • Ansök eller säg upp barnomsorgsplats
      • Avgift och maxtaxa
      • Fristående förskola
      • Fronter, Tieto Edlevo och digitala verktyg
      • Hitta förskola
      • Hur vi arbetar inom förskolan
      • Tillämpningsregler för barnomsorg
    • Grundskola, grundsärskola och fritidshem
      • Hitta grundskola
      • Förskoleklass
      • Fritidshem
      • Fristående fritidshem
      • Val och byte av skola
      • Modersmålsundervisning
      • Särskola
      • Inför skolstart
      • Fronter, Tieto Edlevo och digitala verktyg
    • Gymnasieskola och gymnasiesärskola
      • Ängelholms gymnasieskola
      • Ansökan
      • Beställning av betygskopior
      • Karta med gymnasieskolorna i Ängelholm
      • Om du slutar eller inte går gymnasiet
      • Särskola
      • Inför skolstart
    • Vuxenutbildning
      • Studie- och yrkesvägledning
      • Gymnasiala kurser och yrkesutbildningar
      • SFI
      • Bli undersköterska
      • Gå säljutbildning
      • Grundläggande svenska
      • Komvux som särskild utbildning
      • Kontakta oss
      • Betygsbeställning
    • Att vara elev i Ängelholm
      • Barn- och utbildningslots
      • Beställning av betyg
      • Fronter, Tieto Edlevo och digitala verktyg
      • Frånvaro och ledighet
      • Inför skolstart
      • Kollektiv olycksfallsförsäkring
      • Läsårstider
      • Modersmålsundervisning
      • Skolmat och specialkost
      • Skolskjuts, resekort och inackordering
      • Studie- och yrkesvägledning och prao
      • Särskola
      • Val och byte av skola
    • För dig som är ny i Sverige
    • Kunskapsstaden Ängelholm
      • AFter school
      • Aktivitet förebygger
      • Doktorander i Lärande DIL
      • Fronter, Tieto Edlevo och digitala verktyg
      • Föräldrasamverkan
      • Kvalitet och utveckling
      • Mångfald, likabehandling- och toleransarbete
      • Projekt och satsningar
    • Barn- och elevhälsa
      • Basprogram för skolsköterska
    • Kulturskolan
    • Familjecentraler
      • Familjens hus Munka Ljungby
      • Familjens hus Nya torg
      • Socionomer på familjecentralerna
  • Arbete
    • Lediga jobb
    • Feriejobb för unga
    • Stöd till dig utan arbete
    • Jobbwebben
    • Kommunens aktivitetsansvar
    • Studie- och yrkesvägledning
      • Kommunalt aktivitetsansvar
      • Studie- och yrkesvägledning i grundskolan
      • Studie- och yrkesvägledning i gymnasiet
      • Studie- och yrkesvägledning i vuxenutbildning
    • Hjälp en Ängelholmare
      • Familjehem, jourhem, kontaktperson och kontaktfamilj
      • Bli kontaktperson åt någon med funktionsnedsättning (e-tjänst)
      • Bli ledsagare åt någon med funktionsnedsättning (e-tjänst)
      • Medlare vid ungdomsbrott
      • Att vara seniorvolontär
      • Gör gott - bli god man
    • Talang för människor
  • Omsorg och hjälp
    • Coronavirussjukdomen covid-19
      • Allmän information om covid-19
      • Äldre och funktionsstöd
      • Utbildning och barnomsorg
      • Företagare
      • Kultur och fritid
      • Känner du oro?
    • Äldre
      • Boende för äldre
      • Restaurangmeny
      • Volontärverksamhet
      • Renoveringsplan för särskilda boenden
      • Resor
      • Aktiviteter och hälsa
      • Taxor och avgifter inom äldreomsorgen
      • Hjälp och stöd i hemmet
      • Kvalité och resultat
      • Tillfällig vistelse
      • God man och förvaltare
    • Funktionsstöd
      • Personkretsar, insatser, ansökningsförfarande mm.
      • Bostad med särskild service
      • Avlösarservice i hemmet
      • Psykisk funktionsnedsättning
      • Personlig assistans
      • Daglig verksamhet
      • Korttidsvistelse för barn och ungdomar
      • Korttidstillsyn för skolungdom
      • Fritid och aktiviteter
      • Ledsagarservice
      • Kontaktperson
      • Taxor och avgifter inom funktionsstödet
    • Anhörigstöd
    • Hjälpmedel och välfärdsteknik
      • Hjälpmedel
      • Välfärdsteknik
    • Hälso- och sjukvård
    • Råd och stöd vid minnessvårigheter
    • Familj, vuxen, barn och unga
      • Missbruk och beroende
      • Familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer
      • Våld i nära relationer
      • Oro för barn och unga
      • Familjerätt
      • Medling vid ungdomsbrott
      • Familjerådgivning
      • Fältgruppen
      • Föräldrakurser
      • Stödgrupper för barn
      • Älvan - Familjegrupp och Resursteam
      • Webbplatsen Förälder i Ängelholm
    • Socialt och ekonomiskt stöd
      • Ekonomiskt bistånd
      • Boende och rådgivning avseende boende
      • Budget och skuldrådgivning
      • Anmäla dödsbo
      • Stiftelser och fonder
      • Nattjour
    • Stora händelser i livet
      • Borgerlig vigsel
      • Fader- och föräldraskapsbekräftelse
      • Dödsboanmälan
    • Konsumentrådgivning
    • God man och förvaltare
      • Gör gott. Bli god man
      • Till dig som behöver god man eller förvaltare
      • Till dig som är god man eller förvaltare
      • Till dig som är förälder eller förmyndare
      • Förvaltarfrihetsbevis
      • Aktuell information
  • Bygga, bo och miljö
    • Allt för dig som bor här
      • Avfall och återvinning
      • Vatten och avlopp
      • Solkarta
      • Djur
      • Bostad och hälsa
      • Bostadsanpassning
      • Betala faktura till Ängelholms kommun
      • Energi- och klimatrådgivning
      • Kommunala bygg- och infrastrukturprojekt
      • Föroreningar i marken från gamla F10
      • Säkerhet, trygghet och kris
    • Bygga nytt, ändra eller riva
      • Anmälningspliktiga arbeten
      • Ansökan, handlingar och avgifter
      • Behöver du bygglov? A-Ö
      • Bygglovsprocessen
      • Ej bygglovs- eller anmälningspliktiga arbeten
      • Investeringsstöd för energieffektiva åtgärder i en- eller tvåbostadshus
      • Kart- och mättjänster
      • Kulturhistorisk miljö
      • Marklov, rivningslov, tidsbegränsade lov och förhandsbesked
      • Rutiner vid borrning och markarbeten
      • Solkarta
      • Staket, plank, mur och häck
      • Strandskydd
      • Tekniska krav, kontroller och besked
      • Tillsyn
    • Bostäder och mark
      • Fastighetsägare för hyresrätter
      • Lediga tomter
      • Markanvisningar
      • Lägenhets- och adressregister
      • Fastighetsägarens ansvar
      • Radon i Ängelholm
    • Kommunens planarbete
      • Karta med detaljplaner
      • Pågående detaljplaner
      • Lagakraftvunna detaljplaner
      • Om detaljplaner
      • Så upprättas en detaljplan
      • Så läser du en detaljplan
      • Översiktsplan 2035
      • Planprogram
    • Vår miljö och natur
      • Allemansrätten
      • Skyddad natur
      • Invasiva arter
      • Naturvårdsprogram
      • Strandskydd
      • Ängelholms kommuns miljöpris
      • Ängelholms miljöplan
      • Naturkartläggning 2022
    • Livsmedel
      • Klagomål på livsmedel
      • Livsmedelskontroll
      • Matförgiftning
  • Uppleva och göra
    • Bibliotek
      • "Låna" en idrottsupplevelse
      • Bibliotekens webbplats med katalog och öppettider
      • Bokbussen
      • Kalender - det händer på biblioteken
      • Mina sidor (omlån, lånetider och reservationer)
    • Bidrag, sponsring och priser
      • Priser och nomineringar
      • Evenemangsbidrag
      • Sponsring till elitidrott
      • Föreningsbidrag
    • Boka lokal eller anläggning
    • Idrott, motion och friluftsliv
      • Leder och motionsslingor
      • Inomhus- och utomhusbad, stränder och Rönneå
      • Ängelholms skateboardpark
      • Ängelholms discgolfbana
      • Utegym
      • Längdskidor
      • Pytteskogen
      • Fritidsbanken
      • Istider för allmänhetens åkning
    • Järnvägens Museum
    • Kultur
      • Platser för kultur
      • Offentlig konst
      • Kulturskolan
      • Nationaldagsfirande i Hembygdsparken
      • Ljusfesten
    • Turistcenter
    • Ung i Ängelholm
      • Ungdomschatten
      • Fältgruppen
      • Mötesplatser för ungdomar
      • Ungdomsgruppen
      • Människan bakom uniformen
      • Ungdomsfullmäktige
      • Ung med funktionsnedsättning
    • Uppleva Rönne å
      • Naturturism Rönne å och Ringsjön – en förstudie
      • Projekt Destination Rönne å och Ringsjön
    • Starta och driva föreningar
      • Att starta en förening
      • Anordna lotteri
      • Alla studieförbund i Ängelholms kommun
      • Föreningsbidrag
      • Alla föreningar i Ängelholms kommun
  • Trafik och stadsplanering
    • Kommunala bygg- och infrastrukturprojekt
    • Trafik och gator
      • Cykling och cykelvägar
      • Enskilda vägar
      • Grävtillstånd
      • Dagvattenbrunnar
      • Regler för skymmande växtlighet
      • Trafikanordningsplan
      • Hastighetsgränser
      • Buss och Tåg (Skånetrafiken)
      • Tågvägledning
      • Tillstånd för ny eller ändrad utfart
      • Planerade asfaltsarbeten 2022
    • Renhållning och snöröjning
      • Gatusopning
      • Snöröjning
      • NSR:s webbplats
    • Parkering
      • Betala parkering
      • Centrala parkeringsplatser
      • P-skiva
      • Husbil
      • MC- och mopedparkering
      • Parkeringstillstånd för personer med funktionsnedsättning
      • Parkeringsböter
      • Laddplatser för bil
    • Våra allmänna platser
      • Lekplatser
      • Parker
      • Offentliga toaletter
      • Inomhus- och utomhusbad, stränder och Rönneå
      • Pytteskogen
    • Samhällsutveckling och planering
      • Bredband och Wi-Fi
      • Kommunens planarbete
      • Smart Stad
      • Utveckling av Ängelholms tätorter och landsbygd
      • Ängelholms 3D-stadsmodell
    • Felanmälan
    • Ängelholmspaketet
    • Stationsområdet
      • Så blir livet i Stationsområdet
      • Delprojekt och bostäder
      • Planer som gäller för stadsdelen
      • En hållbar stadsdel
      • För exploatörer och markägare
      • Identitet och historia
  • Kommun och politik
    • Politik och demokrati
      • Kommunfullmäktige
      • Kommunfullmäktiges beredningar
      • Kommunstyrelsen och arbetsutskott
      • Nämnder och arbetsutskott
      • Kontakta dina politiker
      • Kommunägda bolag
      • Kommunrevisionen
      • Styrgrupper och rådgivande grupper
      • Visselblåsning
    • Kommunens organisation
      • Kommunens verksamheter
      • Agila Ängelholm
    • Så här styrs Ängelholms kommun
      • Hur styrs kommunen?
      • Kommunens planarbete
      • Lokala ordningsregler
      • Styrdokument
    • Ängelholm gör det omöjliga möjligt
      • Ansök om pengar från Ängelholms kommuns visionsfond
      • Så har visionen tagits fram
      • Visionsdagen 2022
    • Hållbar utveckling
    • Din möjlighet att påverka
      • Felanmälan
      • Lämna en synpunkt
      • Ängelholmsförslaget
      • Lämna beröm eller klagomål
      • Medborgardialog
      • Överklaga ett beslut
      • Kontakta dina politiker
    • Möten och allmänna handlingar
      • Diarium
      • Kommunarkivet
      • Sammanträdesdatum, protokoll och ärendelistor
      • Taxa vid utlämning av allmänna handlingar
      • Webbsändningar av Kommunfullmäktige
    • Kommunfakta
      • Ängelholms ambassadörer
      • Befolkning och statistik
      • Ängelholms historia
      • Sociala medier
      • Pressrum
      • Valresultat och mandatfördelning
      • SCB Kommunfakta
      • Områdesbeskrivning
      • Grafisk profil och varumärkespolicy
    • Resultat och kvalitet
      • Mål, ekonomi och budget
      • Årsredovisning
      • Kommunens kvalitet i korthet
      • Kvalitetsdeklarationer
      • SCB Medborgarundersökningen
      • Samarbeten
      • Jämförelser, nyckeltal och Öppna data
    • Anslagstavla
      • Arkiverade anslag
    • Säkerhet, trygghet och kris
      • Brottsförebyggande och trygghetsskapande arbete
      • Farlig verksamhet
      • Förebygga självmord, suicidprevention
      • Förtroendevaldas säkerhet
      • Krisberedskap och totalförsvar
      • Olycksförebyggande arbete
      • Spara energi och pengar
      • Ukraina och läget i omvärlden
  • Företagare
    • Företagande i Ängelholms kommun
    • Företags- och evenemangslotsen
    • Bygga nytt, ändra och riva
      • Anmälningspliktiga arbeten
      • Ansökan och handlingar
      • Bygglov A-Ö
      • Bygglovsprocessen
      • Ej anmälningspliktiga arbeten
      • Kulturhistorisk miljö
      • Marklov, rivningslov och förhandsbesked
      • Staket, plank, mur och häck
      • Strandskydd
      • Tekniska krav, kontroller och besked
      • Tillsyn
      • Solkarta
    • Tillstånd, regler och tillsyn
      • Serveringstillstånd för alkohol
      • Hälsoskydd
      • Livsmedel
      • Miljöskydd
      • Lantbruk
      • Receptfria läkemedel, tobak och e-cigaretter
      • Torghandel, loppis och streetfood
    • Upphandling, inköp och leverantörsfaktura
      • Hitta avtal i e-avrop
      • Upphandling
      • Inköpspolicy
      • Elektroniska inköp
      • E-faktura leverantör
    • Mark och lokaler
    • Energi- och klimatrådgivning
    • Nyttjande av offentlig plats
      • Tillstånd och taxor för nyttjande av offentlig plats
      • Gatupratare
      • Uteservering
      • Torghandel och loppis
    • PRAO i Ängelholms kommun
  • Fördjupning
    • Fakta, statistik och kartor
      • Kartor och GIS
    • Projekt och samarbeten
      • Forskningsprojekt
      • Projekt inom näringsliv och arbete
      • Projekt inom samhälle
    • Så arbetar vi med
      • Frånvaroanmälan till förskola och skola samt Kulturskola
      • Klimatanpassning
      • Livsmedelsinspektion
      • Lokaler
      • Personuppgiftshantering
      • Rening av spillvatten

Kontakta oss

0431-870 00
info@engelholm.se
Chatta med oss
Fler kontaktuppg.
212000-0977

Kundtjänst öppettider

Mån-tor 8-17 (inkl. chatt)

Fre 8-16 (inkl. chatt)

Mån-tor:

7:30-17

Fredag:

8-16

Hjälpmedel

Translate

Information

Hantering av personuppgifter
Om webbplatsen
Pressrum

Tjänster

Anslagstavla
Frågor och svar
Min sida
E-tjänster
Felanmälan
Visselblåsarfunktion

Följ oss

Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
Youtube