Gå till innehåll

Lyssna

Translate

Ängelholms startsida

E-tjänster


Min sida


Kontakt


Sök


Stäng


Meny


Stäng

Cookies används för att webbplatsen ska fungera så bra som möjligt. Genom att stanna kvar på webbplatsen godkänner du att den använder cookies.

Läs mer om cookies

För bästa upplevelse och funktion av denna webbplats vänligen aktivera javascript.

  • Utbildning och barnomsorg
  • Arbete
  • Omsorg och hjälp
  • Bygga, bo och miljö
  • Uppleva och göra
  • Trafik och stadsplanering
  • Kommun och politik
  • Företagare
  • Utbildning och barnomsorg
  • Grundskola, grundsärskola och fritidshem
  • Fritidshem

Digitala tjänster för denna sida

Via barnomsorgstjänsten ansöker du om fritidshemsplats, ändrar anhöriguppgift, inkomst eller säger upp din plats

Fritidshem

Ängelholms kommun erbjuder fritidshem och familjedaghem till alla barn mellan 6 - 13 år inom både kommunal och fristående verksamhet. Här hittar du information om hur du ansöker om plats, hur kö och placering går till samt vilka regler som gäller. Mer information kan du hämta på skolornas hemsidor. Har du några övriga frågor kan du också kontakta handläggare på kundtjänst.

Kontakta kundtjänst här 

Innehåll på denna sidan

  • Fritidshemmens verksamhet
  • Kommunala fritidshem
  • Fristående fritidshem i Ängelholm
  • Riktlinjer för fritidshemmets tillsynsansvar
  • Avgiftsregler
  • Maxtaxa fr o m 1 januari 2021
  • Besked om plats
  • Uppsägning fritidshemsplats
  • Om du arbetar eller studerar
  • Om du är arbetssökande
  • Om du är föräldraledig
  • Tillfällig stängning

Fritidshemmens verksamhet

Fritidshemmets och Fritidsklubbens uppgift är att genom pedagogisk verksamhet komplettera skolan, erbjuda barn en meningsfull fritid och stöd i utvecklingen. Verksamheten bygger på insikten att varje barns utveckling och lärande är oupplösligt förenat med dess emotionella, sociala och fysiska välbefinnande. Fritidshemmen är ett viktigt komplement till skolan för att skapa mångsidighet, helhet och kontinuitet i barnens utveckling och lärande.

Fritidshemmens öppettider

Alla fritidshem har öppet vardagar klockan 06:30 -18:00.

Fritidshem med flexibla öppettider

Det flexibla fritidshemmet Månstenen kan erbjuda fritidshemsplats på obekväma arbetstider. Fritidshemmet Månstenen drivs inom den fristående förskolan Englakronan. Kontaktuppgifter för mer information finns under de fristående fritidshemmen.

Kommunala fritidshem

Fritidshem finns på samtliga kommunal årskurs F-6 skolor.

Mer information kan ni hämta under respektive skola

Fristående fritidshem i Ängelholm

Inom Ängelholms kommun finns 5 fristående fritidshem.

Klicka här för mer information.

Riktlinjer för fritidshemmets tillsynsansvar

Fritidshemmets tillsynsansvar börjar när elevens schemalagda fritidstid börjar och upphör när elevens schematid slutar, i praktiken när vårdnadshavare hämtar sitt barn eller barnet går hem själv. Om barnet ska gå hem själv ska detta vara uppgjort med personalen.

Det finns ingen anmälningsskyldighet för en förälder vid ett barns frånvaro då fritidshemmet inte är en obligatorisk verksamhet, men praxis är att föräldrarna kontaktar fritidshemmet om eleven inte ska vara på fritidshemmet av någon anledning.

Likaså finns det ingen informationsskyldighet från fritidshemmet om barnet inte kommer till verksamheten när den schemalagda tiden börjar, men praxis är att:

  • om ett barn inte dyker upp på schemalagd tid på morgonfritids avvaktar man kontakt med hemmet till skolan börjar, varpå ansvaret att kontakta hemmet övergår till skolverksamheten om eleven fortfarande inte är närvarande.
  • om ett barn inte dyker upp på schemalagd tid på fritidsverksamheten efter avslutad skoldag kontaktas hemmet efter c:a 15 minuter.
  • om ett barn inte dyker upp på schemalagd tid på skollov kontaktas vårdnadshavare efter c:a 15 minuter.

Om någon bryter den uppgjorda schematiden för ett barn ska vårdnadshavarna kontakta fritidshemmet och informera kring detta.

Om något barn har en privat aktivitet utanför fritidshemmet under fritidstid, med syfte att återkomma till fritidshemmet under dagen övergår ansvaret till föräldrarna när barnet är borta från fritidshemmet.

Om barnet ska hämtas av annan person än vårdnadshavare ska detta vara uppgjort med personalen.

Skolan eller fritidshemmet har inget tillsynsansvar avseende andra barn än de barn som är inskrivna på skolan och som är behöriga att vistas på skolområdet under skol- och fritidshemstid.

Avgiftsregler

Avgiften grundar sig på sammanlagd inkomst i det hushåll där barnet är folkbokförd och på hur många barn inom familjen som har plats. Du betalar maxtaxa om hushållet tjänar 49 280 kronor eller mer i månaden före skatt. Avgiften betalas från och med det datum platsen blir tillgänglig. Om du får plats mitt i månaden behöver du inte betala för hela månaden. Du betalar för 12 månader per år. Nedan kan du läsa mer kring avgiftsregler och vilken avgift du ska betala.

Avgiftsgrundande inkomst

  • Bruttolön samt andra ersättningar i anslutning till anställning (semesterlön, traktamente, förmånsvärde tjänstebil eller liknande).
  • Föräldrapenning enligt sjukpenningsnivå.
  • Sjukpenning.
  • Arbetslöshetsersättning och kontant arbetsmarknadsstöd.
  • Familjehemsföräldrars arvodesersättning.
  • Livränta (vissa undantag finns).
  • Sjukbidrag.
  • Familjebidrag i form av familjepenning.
  • Dagpenning vid repetitionsutbildning för värnpliktiga.
  • Vårdbidrag för barn till den del det utgör arvode (ersättning för merutgifter
    ska inte räknas med).
  • Pension (inte barnpension).
  • Utbildningsbidrag avseende arbetsmarknadsutbildning.

Inkomstuppgift ska lämnas in vid följande tillfällen

  • När barnet får plats på fritidshemmet
  • När familjens inkomst förändras
  • På begäran av Ängelholms kommun

Inkomstuppgift meddelas via e-tjänst som du når längst upp på denna sida. Vid utebliven inkomstuppgift debiteras högsta avgift enligt gällande maxtaxa.

Inkomstkontroll

Ängelholms kommun tillämpar inkomstkontroll vilket innebär att inlämnade uppgifter kontrolleras mot skattemyndigheten, försäkringskassan och övriga eventuella bidragsgivare. Ängelholms kommun har rätt att genomföra retroaktiva rättelser om den felaktiga uppgiften inneburit att för låg/hög avgift debiterats.

Automatisk räkningskorrigering

Ängelholms kommun tillämpar automatisk räkningskorrigering vilket innebär att månad 1 utgår preliminär avgift för månad 1. Månad 2 utgår preliminär avgift för månad 2, slutlig avgift för månad 1 samt avdrag för preliminär avgift för månad 1. Detta innebär att för sent inkomna förändringar i inkomst, schema eller i familj justeras med automatik nästkommande månad. Debitering sker innevarande månad med förfallodag den siste varje månad.

Abonnemangsprincipen

Avgiften grundar sig på abbonemangsprincipen vilket innebär att avgift tas ut fr o m det datum platsen är tillgänglig för barnet. Avgiften tas ut även om platsen inte används under viss tid. Hushållet försäkrar att lämnade uppgifter är fullständiga och sanningsenliga. Felaktig information i inkomstuppgifter, familjeförhållanden m m kan medföra efterdebitering och rättsliga åtgärder.

Avgiftsreducering

Avgiftsreducering beviljas med 50 % av månadsavgiften vid styrkt frånvaro som beror på barns eller vårdnadshavares sjukdom. För att reducering ska medges måste frånvaron uppgå till en sammanhängande period på minst 15 kalenderdagar. Ansökan om avgiftsreducering och tillhörande läkarintyg skickar eller lämnar du till kundtjänst. I enlighet med Försäkringskassans regeländring 2020-03-13 ska sjukfrånvaro styrkas från dag 21.

Utebliven betalning

Vårdnadshavare som inte betalat sina avgifter sägs upp från sin plats efter sedvanlig påminnelserutin. Detta gäller inte om kap 2 a § 9 skollagen är tillämplig.

Force majeure

Vid force majeure, det vill säga omständigheter över vilka Ängelholms kommun ej råder, gäller följande enligt kommunfullmäktiges beslut 2003-08-25 att avgiftsreducering bör beviljas om en arbetskonflikt pågår mer än fjorton dagar.

  1. För barn placerade i kommunal förskoleverksamhet/skolbarnsomsorg och som inte ges möjlighet att utnyttja sin plats på grund av arbetskonflikt, beviljas avgiftsreducering med 100 % från och med femtonde dagen tillsyn inte kan erbjudas.
  2. För barn placerade i kommunal förskoleverksamhet / skolbarnsomsorg och
    som begränsas i sin möjlighet att utnyttja sin plats på grund av arbetskonflikt,
    beviljas avgiftsreducering med 50 % från och med femtonde dagen tillsynen
    begränsas.
  3. För barn placerade i kommunal förskoleverksamhet/skolbarnsomsorg och som under hela arbetskonflikten har valt att ej utnyttja sin plats, beviljas
    avgiftsreducering med 100 % från och med femtonde dagen.

Maxtaxa fr o m 1 januari 2021

Inkomsttak: 50 340 kronor/månad 

Avgift för barn i årskurs F - 6

Inskrivna i skolbarnsomsorgen (fritidshem/pedagogisk omsorg/fritidsklubb).

Avgift för barn i årskurs F - 6

Barn

Avgift

1

2,0 % av inkomsten dock högst 1 007 kronor i månaden

2

1,0 % av inkomsten dock högst 503 kronor i månaden

3

1,0 % av inkomsten dock högst 503 kronor i månaden

4

Ingen avgift


Vilket barn räknas som barn 1?

Det är det yngsta inskrivna barnet som räknas som ”Barn 1”. Den högsta avgiften betalas således för det yngst inskrivna barnet i familjen och den närmast lägre avgiften ska betalas för det närmast äldre inskrivna barnet. För det fjärde inskrivna barnet utgår ingen avgift.

Skolbarnomsorgstaxa

Från och med 1 augusti det året barnet fyller 6 år utgår avgift enligt gällande skolbarnsomsorgstaxa. Avgiften grundar sig på abonnemangsprincipen vilket innebär att avgift utgår fr o m det datum platsen är tillgänglig för barnet. Avgift utgår även om platsen inte används under viss tid.

Besked om plats

Efter ansökan om plats på fritidshem skickas en bekräftelse till den e-postadress som angetts i anmälan. Besked om plats ska lämnas till vårdnadshavare två månader innan önskat startdatum. Besked från vårdnadshavare om anvisad plats accepteras ska göras inom 10 dagar från det att man fått erbjudandet.

Uppsägning fritidshemsplats

Uppsägningstid

Uppsägning av fritidshemsplats görs via e-tjänst Barnomsorgstjänsten som du når högst upp på denna sidan. Uppsägningstiden är 60 dagar från det att uppsägningen anmälts. Avgiften debiteras under uppsägningstiden även om platsen inte används.

Tillfälligt uppehåll

Vårdnadshavare har rätt att efter anmälan göra uppehåll i verksamheten i högst två månader. För vårdnadshavare som inte anmäler om uppehåll i verksamheten sägs platsen upp med omedelbar verkan efter två månader. Avgift kan debiteras under uppsägningstiden även om platsen inte används.

Omplacering

Anmälan om omplacering görs via e-tjänst Barnomsorgstjänsen som du når högst upp på denna sida. Placering av barn som står i omplaceringskö görs i mån det är möjligt vid nästa höstintagning. Dessa barn prioriteras vid höstplaneringen, vilket innebär att under övriga delar av året har dessa barn en lägre prioritering än barn som står utan omsorg, oavsett anmälningsdatum. Överflyttning till fristående verksamhet är att betrakta som omplacering.

Verksamhet som upphör

Barn som mister sin plats på grund av att verksamhet läggs ned ska i möjligaste mån beredas plats inom samma omsorgsform.

Om du arbetar eller studerar

Omsorgstiden baseras enligt skollagen på föräldrarnas arbetstid, studietid och eventuell restid. Kommunens skyldighet att erbjuda barnomsorg är därför begränsad. Vid schemalagd arbetstid beräknas en genomsnittlig veckoarbetstid. Förändring av schemat görs via Tieto Barnschema. Varseltiden vid förändringar i schemat är 14 dagar.

Mer om att ändra barnschema kan du läsa härlänk till annan webbplats

Om du är arbetssökande

Arbetssökande har rätt till omsorgstid på 10 timmar/vecka. När du får arbete eller börjar studera har du rätt till längre omsorgstid. Även kurser och arbetsmarknadsåtgärder via Arbetsförmedlingen ger rätt till längre omsorgstid. Förändring av schemat görs via Tieto Barnschema. Varseltiden vid förändringar i schemat är 14 dagar.

Mer om att ändra barnschema kan du läsa härlänk till annan webbplats

Om du är föräldraledig

Barn vars föräldrar är föräldralediga enligt föräldraledighetslagen (1995:584) för vård av annat barn har inte rätt till skolbarnsomsorg.

Tillfällig stängning

Kompetensutveckling

Tre dagar per termin har fritidshemmet kompetensutveckling för all personal och vid dessa tillfällen är fritidshemmet stängt. Vårdnadshavare får information om vilka dagar det gäller i god tid för att kunna lösa omsorgsbehovet under tiden. Finns behov av omsorg de dagar fritidshemmet har stängt ska det meddelas till rektor så fort som möjligt. För att kunna ordna omsorg på bästa sätt ser vi gärna att fritidshemmet meddelas senast 14 dagar innan verksamheten stänger. Omsorgen kan ordnas med insatta vikarier eller erbjudande om omsorg på ett annat fritidshem alternativt förskola i kommunen.

Förutsättningar för kompetensutvecklingsdagar inom fritidshem

  • Maximalt antal kompetensutvecklingsdagar per termin är 3 heldagar och som högst får dessa förläggas två dagar i följd.
  • Strävan ska vara att förlägga kompetensutvecklingsdagar samtidigt som grundskola har studiedag för att underlätta för vårdnadshavare.
  • Strävan ska vara att informera vårdnadshavare om datum för kompetensutvecklingsdagar mer än månader i förväg.
  • Vårdnadshavare som inte kan ordna omsorg meddelar detta senast 14 dagar innan kompetensutvecklingsdag till rektor som ordnar plats på annat fritidshem.

Ändrade öppettider under sommaren

Under sommarmånaderna kan öppethållandet begränsas på vissa fritidshem. Då ordinarie verksamhet har sommarstängt erbjuds alternativ placering till de barn som har behov av omsorg. Samma regler gäller de fristående verksamheterna i Ängelholms kommun.

Publicerad 2020-12-30

Skriv ut
Dela

Frågor och svar

Ställ din fråga till kundtjänst

Andra sidor under ämnet Grundskola, grundsärskola och fritidshem

  • Hitta grundskola
  • Förskoleklass
  • Fristående fritidshem
  • Val och byte av skola
  • Modersmålsundervisning
  • Särskola
  • E-tjänst Skolstart

Prenumerera på sidan

Fyll i din e-post adress nedan för att få e-post när sidan uppdateras. Du kan också välja att avregistrera dig.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Ge oss gärna feedback så att vi kan göra hemsidan och informationen bättre.



Ge oss din e-postadress om du vill ha återkoppling på din feedback.


Ge oss din e-postadress om du vill ha återkoppling på din feedback.

E-tjänster

  • Ängelholms kommun
  • Jobb Ängelholm
  • Järnvägens museum
  • Ängelholms gymnasieskola
  • Utbildning och barnomsorg
    • Förskola
      • Allmän förskola
      • Anmäla frånvaro och barnschema
      • Ansök eller säg upp förskoleplats
      • Avgifter och regler för förskolan
      • Fristående förskola
      • Hitta förskola
      • Hur vi arbetar inom förskolan
      • Pedagogisk omsorg
      • Öppna förskolor
    • Grundskola, grundsärskola och fritidshem
      • Hitta grundskola
      • Förskoleklass
      • Fritidshem
      • Fristående fritidshem
      • Val och byte av skola
      • Modersmålsundervisning
      • Särskola
      • E-tjänst Skolstart
    • Gymnasieskola och gymnasiesärskola
      • Skolstart
      • Ängelholms gymnasieskola
      • Ansökan
      • Beställning av betygskopior
      • Karta med gymnasieskolorna i Ängelholm
      • Om du slutar eller inte går gymnasiet
      • Särskola
      • E-tjänst Skolstart
    • Vuxenutbildning
      • Studie- och yrkesvägledning
      • Gymnasiala kurser och yrkesutbildningar
      • SFI
      • Bli undersköterska
      • Gå säljutbildning
      • Grundläggande svenska
      • Komvux som särskild utbildning
      • Kontakta oss
      • Betygsbeställning
    • Att vara elev i Ängelholm
      • Frånvaro och ledighet
      • Läsårstider
      • Busskort, skolskjuts och inackordering
      • Beställning av betyg
      • Val och byte av skola
      • Skolmat och specialkost
      • Särskola
      • Modersmålsundervisning
      • E-tjänst Skolstart
      • Kollektiv olycksfallsförsäkring
      • Lärplattform Fronter
      • Barn- och utbildningslots
    • För dig som är ny i Sverige
    • Kunskapsstaden Ängelholm
      • AFter school
      • Aktivitet förebygger
      • Digitala verktyg och resurser
      • Doktorander i Lärande DIL
      • Föräldrasamverkan
      • Kvalitet och utveckling
      • Mångfald, likabehandling- och toleransarbete
      • Projekt och satsningar
    • Elevhälsa
      • Basprogram för skolsköterska
    • Kulturskolan
  • Arbete
    • Lediga jobb
    • Volontärsarbete
      • Att vara seniorvolontär
    • Feriejobb för unga
    • Stöd till dig utan arbete
    • Jobbwebben
    • Kommunens aktivitetsansvar
  • Omsorg och hjälp
    • Coronavirussjukdomen covid-19
      • Allmän information om covid-19
      • Hur kan jag minska smittspridningen?
      • Vad ska jag göra om jag känner mig sjuk?
      • Äldre och funktionsstöd
      • Utbildning och barnomsorg
      • Företagare
      • Tillfälliga jobb och extraarbete
      • Inställda aktiviteter
      • Öppettider, kultur och fritid
      • Behöver du hjälp med att handla?
      • Känner du oro?
    • Äldre
      • Boende för äldre
      • Restaurangmeny
      • Volontärverksamhet
      • God man och förvaltarskap inom äldreomsorgen
      • Resor
      • Aktiviteter och hälsofrämjande insatser
      • Taxor och avgifter inom äldreomsorgen
      • Anhörigstöd
      • Hjälp och stöd i hemmet
      • Kvalité och resultat
      • Tillfällig vistelse
      • Jobba med omsorg
    • Funktionsstöd
      • Personkretsar, insatser, ansökningsförfarande mm.
      • Bostad med särskild service
      • Avlösarservice i hemmet
      • Psykisk funktionsnedsättning
      • Personlig assistans
      • Daglig verksamhet
      • Korttidsvistelse för barn och ungdomar
      • Korttidstillsyn för skolungdom
      • Fritid och aktiviteter
      • Ledsagarservice
      • Kontaktperson
      • Taxor och avgifter inom funktionsstödet
    • Hjälpmedel
    • Hälso- och sjukvård
    • Råd och stöd vid minnessvårigheter
    • Familj, vuxen, barn och unga
      • Familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer
      • Familjerådgivning
      • Familjerätt
      • Fältgruppen
      • Medling vid ungdomsbrott
      • Missbruk och beroende
      • Oro för barn och unga
      • Stöd till barn, föräldrar och familjer
      • Våld i nära relationer
    • Socialt och ekonomiskt stöd
      • Ekonomiskt bistånd
      • Boende och rådgivning avseende boende
      • Budget och skuldrådgivning
      • Anmäla dödsbo
      • Stiftelser och fonder
      • Nattjour
    • God man och förvaltare
    • Stora händelser i livet
      • Borgerlig vigsel
      • Fader- och föräldraskapsbekräftelse
      • Dödsboanmälan
    • Konsumentrådgivning
    • Tågvägledning
  • Bygga, bo och miljö
    • Allt för dig som bor här
      • Avfall och återvinning
      • Vatten och avlopp
      • Solkarta
      • Djur
      • Bostad och hälsa
      • Bostadsanpassning
      • Kundfaktura för dig som bor i Ängelholm
      • Energi- och klimatrådgivning
    • Bygga nytt, ändra eller riva
      • Anmälningspliktiga arbeten
      • Ansökan, handlingar och avgifter
      • Behöver du bygglov? A-Ö
      • Bygglovsprocessen
      • Ej bygglovs- eller anmälningspliktiga arbeten
      • Kart- och mättjänster
      • Kulturhistorisk miljö
      • Marklov, rivningslov, tidsbegränsade lov och förhandsbesked
      • Solkarta
      • Staket, plank, mur och häck
      • Strandskydd
      • Tekniska krav, kontroller och besked
      • Tillsyn
    • Bostäder och mark
      • Fastighetsägare för hyresrätter
      • Lediga tomter
      • Lägenhets- och adressregister
      • Fastighetsägarens ansvar
      • Radon i Ängelholm
    • Kommunens planarbete
      • Karta med detaljplaner
      • Pågående detaljplaner
      • Lagakraftvunna detaljplaner
      • Om detaljplaner
      • Så upprättas en detaljplan
      • Så läser du en detaljplan
      • Översiktsplan 2035
      • Planprogram
    • Vår miljö och natur
      • Allemansrätten
      • Biotopskydd
      • Bekämpning av invasiva arter
      • Natura 2000-områden
      • Naturreservat
      • Naturvårdsprogram
      • Strandskydd
      • Ängelholms kommuns miljöpris
      • Ängelholms miljöplan 2014-2021
    • Livsmedel
      • Klagomål på livsmedel
      • Livsmedelskontroll
      • Matförgiftning
  • Uppleva och göra
    • Bibliotek
      • Bibliotekens webbplats med katalog och öppettider
      • Bokbussen
      • Kalender - det händer på biblioteken
      • Mina sidor (omlån, lånetider och reservationer)
      • Stadsbibliotekets ombyggnad
    • Turistcenter
    • Kultur
      • Platser för kultur
      • Offentlig konst
      • Kulturskolan
      • Kulturveckan 2020
    • Idrott, motion och friluftsliv
      • Idrottsanläggningar
      • Leder och motionsslingor
      • Inomhus- och utomhusbad, stränder och Rönneå
      • Ängelholms skateboardpark
      • Ängelholms discgolfbana
      • Utegym
      • Längdskidor
      • UEFA F17-EM 2020
    • Ung i Ängelholm
      • Mötesplatser för ungdomar
      • Ungdomsfullmäktige
      • Ungdomsgruppen och ungdomssamordnaren
      • Människan bakom uniformen
      • Fältgruppen
      • Ung med funktionsnedsättning
      • Chatta med fältgruppen
    • Bidrag, stipendier, sponsring och priser
      • Priser och stipendier
      • Evenemangsbidrag
      • Sponsring till elitidrott
      • Föreningsbidrag
    • Starta och driva föreningar
      • Att starta en förening
      • Anordna lotteri
      • Alla studieförbund i Ängelholms kommun
      • Föreningsbidrag
      • Alla föreningar i Ängelholms kommun
    • Boka lokal eller anläggning
    • Järnvägens Museum
    • Uppleva Rönne å
      • Naturturism Rönne å och Ringsjön – en förstudie
  • Trafik och stadsplanering
    • Kommunala bygg- och infrastrukturprojekt
    • Trafik och gator
      • Cykling och cykelvägar
      • Enskilda vägar
      • Grävtillstånd
      • Dagvattenbrunnar
      • Regler för skymmande växtlighet
      • Trafikanordningsplan
      • Hastighetsgränser
      • Buss och Tåg (Skånetrafiken)
      • Tågvägledning
    • Renhållning och snöröjning
      • Gatusopning
      • Snöröjning
      • NSR:s webbplats
    • Parkering
      • Cykelparkering
      • Parkeringszoner och avgifter
      • Parkeringstillstånd för personer med funktionsnedsättning
      • Parkeringsböter
      • Laddplatser för bil
    • Våra allmänna platser
      • Lekplatser
      • Parker
      • Offentliga toaletter
      • Inomhus- och utomhusbad, stränder och Rönneå
    • Samhällsutveckling och planering
      • Bredband och Wi-Fi
      • Kommunens planarbete
      • Ängelholms 3D-stadsmodell
    • Felanmälan
    • Ängelholmspaketet
  • Kommun och politik
    • Politik och demokrati
      • Kommunfullmäktige
      • Kommunfullmäktiges beredningar
      • Kommunstyrelsen och arbetsutskott
      • Nämnder och arbetsutskott
      • Kontakta dina politiker
      • Kommunägda bolag
      • Kommunrevisionen
      • Styrgrupper och rådgivande grupper
    • Kommunens organisation
      • Kommunens verksamheter
      • Agila Ängelholm
    • Så här styrs Ängelholms kommun
      • Hur styrs kommunen?
      • Kommunens planarbete
      • Styrdokument
    • Möten och allmänna handlingar
      • Diarium
      • Kommunarkivet
      • Sammanträdesdatum, protokoll och ärendelistor
      • Taxa vid utlämning av allmänna handlingar
      • WebbTV-sändningar på Kommunfullmäktige
    • Kommunfakta
      • Ängelholms ambassadörer
      • Befolkning och statistik
      • Ängelholms historia
      • Sociala medier
      • Pressrum
      • Valresultat och mandatfördelning
      • SCB Kommunfakta
      • Områdesbeskrivning
      • Grafisk profil och varumärkespolicy
    • Resultat och kvalitet
      • Mål, ekonomi och budget
      • Kommunens kvalitet i korthet
      • Hållbar utveckling
      • Kvalitetsdeklarationer
      • SCB Medborgarundersökningen
      • Samarbeten
      • Jämförelser, nyckeltal och Öppna data
    • Din möjlighet att påverka
      • Felanmälan
      • Lämna en synpunkt
      • Ängelholmsförslaget
      • Kontakta dina politiker
      • Lämna beröm eller klagomål
      • Medborgardialog
      • Överklaga ett beslut
    • Anslagstavla
      • Arkiverade anslag
    • Säkerhet, trygghet och kris
      • Brottsförebyggande och trygghetsskapande arbete
      • Farlig verksamhet
      • Förtroendevaldas säkerhet
      • Krisberedskap
      • Olycksförebyggande arbete
    • Vision 2035
  • Företagare
    • Företagande i Ängelholms kommun
    • Företags- och evenemangslotsen
    • Bygga nytt, ändra och riva
      • Anmälningspliktiga arbeten
      • Ansökan och handlingar
      • Bygglov A-Ö
      • Bygglovsprocessen
      • Ej anmälningspliktiga arbeten
      • Kulturhistorisk miljö
      • Marklov, rivningslov och förhandsbesked
      • Staket, plank, mur och häck
      • Strandskydd
      • Tekniska krav, kontroller och besked
      • Tillsyn
      • Solkarta
    • Tillstånd, regler och tillsyn
      • Serveringstillstånd för alkohol
      • Hälsoskydd
      • Livsmedel
      • Miljöskydd
      • Lantbruk
      • Receptfria läkemedel, tobak och e-cigaretter
      • Streetfood
      • Torghandel
    • Upphandling, inköp och leverantörsfaktura
      • Hitta avtal
      • Upphandling
      • Inköpspolicy
      • Elektroniska inköp
      • E-faktura leverantör
    • Mark och lokaler
    • Energi- och klimatrådgivning
    • Nyttjande av offentlig plats
      • Tillstånd och taxor för nyttjande av offentlig plats
      • Gatupratare
      • Uteservering
      • Torghandel
      • Streetfood
  • Fördjupning
    • Fakta, statistik och kartor
      • Kartor och GIS
    • Projekt och samarbeten
      • Forskningsprojekt
      • Projekt inom näringsliv och arbete
      • Projekt inom samhälle
    • Så arbetar vi med
      • Frånvaroanmälan till förskola och skola samt Kulturskola
      • Klimatanpassning
      • Livsmedelsinspektion
      • Lokaler
      • Personuppgiftshantering
      • Rening av spillvatten

Kontakta oss

0431-870 00
info@engelholm.se
Chatta med oss
Fler kontaktuppg.
212000-0977

Kundtjänst öppettider

Måndag-fredag

Telefontid

10-12

8-16

Mån-tor:

7:30-17

Fredag:

8-16

Hjälpmedel

Lyssna
Lättläst
Translate

Information

Hantering av personuppgifter
Om webbplatsen
Pressrum

Tjänster

Anslagstavla
Frågor och svar
Min sida
E-tjänster
Felanmälan

Följ oss

Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
Youtube