Chatta med oss!
När kundtjänsthandläggare finns tillgänglig, hittar du chatten som en knapp längst till höger på sidan; "Chatta med oss". På engelholm.se kan du använda dig av chattfunktionen för att komma i direktkontakt med en kundtjänsthandläggare.
På vissa sidor finns det möjlighet att i chattfönstret välja en kategori som bäst motsvarar det som du vill prata om eller behöver hjälp med. Att välja rätt kategori underlättar för dig att komma i kontakt med den kundtjänsthandläggare som har bäst kunskap inom det område som din fråga gäller.
Offentlighetsprincipen
Den dialog du för med kundtjänsthandläggaren är direkt och ingen annan kan följa den under tiden. Däremot sparas all text i chatten och du kan få den skickad till dig efter avslutad chat. Den blir då en offentlig handling som vem som helst kan begära att få läsa enligt offentlighetsprincipen.
Regler för chatt
Kundtjänsthandläggaren som du har direktkontakt med är där för att hjälpa dig med ditt ärende och vi ber dig att använda ett vårdat språk. Vi efterfrågar en dialog med god ton och som håller sig till ämnet.
Vi accepterar inte
- Kommentarer om etnisk tillhörighet, kön, sexuell läggning, politisk eller religiös tillhörighet om de saknar relevans i sammanhanget.
- Rasistiska, främlingsfientliga eller sexistiska yttranden eller budskap.
- Kommersiella budskap eller marknadsföring, erbjudanden om pengar eller gåvor.
- Upphovsrättsligt skyddat material som du själv inte har skapat eller har rättigheterna till.
- Uppmaningar till brott eller agerande som strider mot svensk lag.
- Hot, trakasserier eller skvaller.
Vi förbehåller oss rätten att avsluta chatten vid överträdelse mot ovanstående regler.
Sidinformation
- Publicerad:
- 2024-05-16
Fick du hjälp av informationen på sidan?
Med din feedback gör vi webbplatsen och informationen bättre.